måndag 19 mars 2012

Gothic-kollektion

När jag bodde i Grebbestad och pluggade silversmide där förra året var slutuppgiften att göra en kollektion. Det tog ett tag innan jag fick någon som helst idé - men tillslut kom jag på den geniala idén om att göra en kollektion i gothisk anda. Alltså gothisk som i en svart, sofistikerad stil med djupa färger och dylikt och inte att förväxla med folkslaget gotherna på något sätt.
Tyvärr hann jag bara bli klar med ett smycke och det blev inte riktigt det jag tänkt mig rent stilmässigt, men sedan jag återvände hem till Stockholm har jag gjort några smycken inom den givna stilen.

Armbandet jag gjorde i Grebbestad. Trots att det gick en bra bit utanför stilen blev resultatet effektfullt, eller hur?


Mörka, romantiska örhängen med pärlor i djupt lila.


Halsband i rött med metallroshänge och svart band i syntetläder för att dölja ded ickeoriginella låset.

Så långt har jag hittills hunnit med kollektionen.
Dock blir det nog inte bara en kollektion - utan en av de stilar jag tänker inrikta mig på jämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar