måndag 26 mars 2012

Grebbestads folkhögskola

Nu har det snart gått ett helt år sedan jag tog studenten i Grebbestad - och därmed avslutade mitt år då jag pluggade silversmide!

Nu lägger jag upp foton på alla (eller i alla fall de flesta) smycken jag gjorde i silversalen:

En ring av silvertråd och blå glaspärlor.


Smått ovanlig ring av silvertråd och granater.


Halsband med ett hänge i form av en trollslända i silver med fyra rosa kubic zirkon-stenar.
Kubic zirkon är en typ av diamantimitation i glas för övrigt.


Bred silverring med en rosa kubic zirkon-sten.
Den blev en present till en vän.


Gunghästhalsband i silver som jag gav till mor min på mors dag.


Silverring med infattad akvamarin som tidigare tillhörde ett halsbandshänge.


Stjärnarmband med lavendelfärgad glassten.


Brett armband med en bricka med mitt födelsedatum.


Långt halsband med bricka med texten:
Peace
<3
&
METAL


Enkel ring med ett instansat J som blev en julklapp till min bror Jacob.


Många "N" i rad och ett handgjort stavlås kan bli ett armband!


Ring med ett trassel av silvertråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar